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Original title:
Consumers’ Willingness to Pay for Durable Biobased Plastic Products: Findings from an Experimental Auction
Translated title:
Produkte aus biobasierten Kunststoffen: Ergebnisse einer experimentellen Auktion
Author:
Kainz, Ulla
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.); Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
information effects, willingness to pay, biopolymer, bioplastics
Translated keywords:
Zahlungsbereitschaft, Information, Biokunststoff, Biopolymer
Abstract:
Replacing crude oil with biomass to produce biopolymers constitutes a growing market. Due to small production capacities and low market penetration biopolymers are often more costly than conventional plastics. With an auction experiment the effect of information about biopolymers on consumers’ willingness to pay for such products was assessed. Participants offered higher bids after receiving general information about biopolymers or for a product labelled ‘Renewable Resources’ compared to a conve...     »
Translated abstract:
Der Einsatz von Biomasse zur Kunststoffproduktion stellt einen wachsenden Markt dar. Zurzeit tragen geringe Produktionskapazitäten und eine geringe Marktverbreitung aber zu erhöhten Preisen im Vergleich zu herkömmlichen Kunststoffen bei. Mit einem Auktionsexperiment wurden die Effekte von Informationen zu Biokunststoffen auf die Zahlungsbereitschaft von Verbrauchern gemessen. Allgemeine Informationen zu Biokunststoffen sowie ein „Nachwachsende Rohstoffe“-Siegel führten zu höheren Geboten.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1293618
Date of submission:
30.03.2016
Oral examination:
11.11.2016
File size:
4196639 bytes
Pages:
143
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20161111-1293618-1-5
Last change:
24.11.2016
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