From Research to Retweets—Exploring the Role of Educational Twitter (X) Communities in Promoting Science Communication and Evidence-Based Teaching
Education Sciences
2024
14
2
Jan
196
Herkunftsbezogene Ungleichheiten im Kompetenzerwerb
PISA 2022: Analyse der Bildungsergebnisse in Deutschland
n D. Lewalter, J. Diedrich, F. Goldhammer, O. Köller, & K. Reiss
Waxmann
2023
Viel hilft viel? Eine Untersuchung des Zusammenhangs von Feedback und Leseleistung für verschiedene Schülergruppen und Länder
11. Jahrestagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
Bildung verstehen, Partizipation erreichen, Transfer gestalten
2024
Bits, Bots und Bunsenbrenner. Einsatz digitaler Medien im MINT-Unterricht
schulinternen Lehrerfortbildung am Jakob-Brucker-Gymnasium Kaufbeuren
2024
About the malleability and context-specificity of teacher self-efficacy. Insights from meta-analytical and multi-level modeling research.
LDFC Colloquium of the University of Luxembourg
2024
Wie lässt sich die Selbstwirksamkeit von Lehrkräften fördern? Erkenntnisse aus einer Metaanalyse bestehender Interventionsstudien.
Research Colloquium of the University of Teacher Education of the Grisons
2024
Einsatz digitaler Medien und Abbau von Geschlechterunterschieden im MINT Bereich – MINTeressante Einblicke in unsere Forschungssynthesen
ALP Dillingen
2024
). “Yes, I can!” A Systematic Review and Meta-Analysis on Intervention Studies Promoting Teacher Self-Efficacy
Review of Educational Research
2023
Jan
Empowering Digital Natives: InstaClone – a Novel Approach to Data Literacy Education in the Age of Social Media
SIGCSE 2024
Proceedings of the 55th ACM Technical Symposium on Computer Science Education
ACM
2024
Towards a cognitive theory of visual expertise: Methods of inquiry
146–163
Re-theorising Learning and Research Methods in Learning Research
C. Damşa, A. Rajala, G. Ritella, & J. Brouwer
Routledge
2023