User: Guest  Login
Original title:
Visitenkommunikation: Förderung der ärztlichen Kompetenz bei der Durchführung von Visiten
Translated title:
Ward round communication: Improving physicians' ward round competence
Author:
Grünewald, Marc Georg
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Medizin
Advisor:
Berberat, Pascal (Prof. Dr.)
Referee:
Berberat, Pascal (Prof. Dr.); Haseneder, Rainer (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MED Medizin
TUM classification:
MED 260; EDU 755
Abstract:
In dieser Arbeit wird ein simulationsbasiertes Visitentrainingsprogramm evaluiert. Erstens wird der objektiv messbare Lernerfolg der Studierenden mittels einer RCT untersucht. Zweitens wird die Selbsteinschätzung der Studierenden untersucht. Drittens füllten die Studierenden während des Visitentrainingsprogramms einen Fragebogen zur aktuellen Motivation aus. Zusammenfassend zeigen die Ergebnisse, dass das hier vorgestellte simulationsbasierte Visitentrainingsprogramm einen sowohl subjektiven als...     »
Translated abstract:
In this thesis, a simulation-based ward round training program was evaluated. First, the objectively measurable learning success was examined via RCT. Second, students’ self-assessment was investigated. Third, students filled out questionnaires regarding their current motivation during the program. In conclusion, results show the training program to induce an objective as well as subjective learning success.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1586318
Date of submission:
21.02.2021
Oral examination:
11.05.2021
File size:
2798979 bytes
Pages:
86
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210511-1586318-1-9
Last change:
24.06.2021
 BibTeX