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Original title:
Entwicklung und Evaluation einer Lenkung für die Motorradfahrsimulation
Translated title:
Development and Evaluation of Steering for Motorcycle Riding Simulation
Author:
Werle, Arthur
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Institution:
Lehrstuhl für Fahrzeugtechnik (Prof. Lienkamp)
Advisor:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.)
Referee:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.); Marker, Stefanie (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Motorradfahrsimulation; Fahrerlenkverhalten; isometrisch; Probandenstudie; regelbasiertes Verhalten
Translated keywords:
Motorcycle Riding Simulation; Rider Steering Behavior; Isometric; Participant Study; Rule-Based Behavior
TUM classification:
VER 020
Abstract:
In der Motorradfahrsimulation besteht kein allgemeiner Konsens, welche Lenkinteraktion zur Führung eines Einspurfahrzeuges geeignet ist. Es wird das Verhaltensmodell nach Rasmussen herangezogen und Probandenstudien durchgeführt, um anhand geeigneter Messgrößen das Fahrerlenkverhalten den Verhaltensebenen zuzuordnen. Abschließend wird eine Empfehlung für einen allgemeinen Konsens gegeben.
Translated abstract:
In the motorcycle riding simulation, there is no general consensus on which steering interaction is suitable for controlling a single-track vehicle. The behavioral model according to Rasmussen is used, and subject studies are conducted to assign the rider's steering behavior to the levels of behavior using appropriate measures. Finally, a recommendation for a general consensus is provided.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1720020
Date of submission:
08.09.2023
Oral examination:
16.04.2024
File size:
17697482 bytes
Pages:
296
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20240416-1720020-1-5
Last change:
23.05.2024
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