Physical mechanisms involved in the transport of slugs during horizontal pneumatic conveying
Physikalische Mechanismen beim Pfropfentransport in der horizontalen pneumatischen Förderung
Lecreps, Isabelle
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan
Sommer, Karl (Prof. Dr.)
Wirth, Karl-Ernst (Prof. Dr.); Sommer, Karl (Prof. Dr.); Langowski, Horst-Christian (Prof. Dr.)
CIT Chemie-Ingenieurwesen, Technische Chemie, Biotechnologie; TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein)
Pneumatic conveying, slug flow, pressure loss prediction, kinetic theory
Pneumatische Förderung, Pfropfen, Druckverlust, Kinetik Theorie
In dense phase pneumatic conveying, only relatively small amounts of gas are used to transport large volumes of material. Because the complex physical mechanisms involved in the transport of high particle concentrations in a gas phase have still not been fully understood, the design of low velocity pneumatic conveying systems still remains a problem. This work focuses on the identification and description of the main physical mechanisms involved in horizontal slug flow pneumatic conveying. In pa...     »