User: Guest  Login
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
von Wangenheim, Florian (Univ.-Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Internet, privacy, targeting, advertising, reciprocity
Translated keywords:
Internet, Datenschutz, targeting, Werbung, Reziprozität
TUM classification:
WIR 840d ; DAT 050d
Abstract:
Online targeting allows websites to selectively display advertisements to its surfers based on their online user profiles. This approach is supposed to make advertisements more relevant to consumers and thus more effective. Therefore, it is becoming an increasingly important source of revenue for websites. However, many consumers view the practice of collecting usually anonymous surfer information for advertising purposes with skepticism. In this context, the doctoral dissertation studies consum...     »
Translated abstract: