The p- and B-spline versions of the geometrically nonlinear finite cell method and hierarchical refinement strategies for adaptive isogeometric and embedded domain analysis
Die B-spline Version der geometrisch nichtlinearen Finite-Zellen-Methode und hierarchische Verfeinerungsstrategien für die adaptive isogeometrische und "Embedded-domain" Analyse
Schillinger, Dominik
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen
Rank, Ernst (Prof. Dr.)
Rank, Ernst (Prof. Dr.); Papadrakakis, Manolis (Prof., Ph.D.); Bischoff, Manfred (Prof. Dr. habil.)
DAT Datenverarbeitung, Informatik; TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein)
Finite cell method, isogeometric analysis, large deformation analysis, hierarchical refinement of NURBS
Finite-Zellen-Methode, Isogeometrische Analyse, Hierarchische Verfeinerung von NURBS, Große Deformationen
Finite-Volumen-Methode; Isogeometrische Analysis; Deformation Geologie; NURBS