User: Guest  Login
Original title:
Motivationale Effekte von Unternehmensvisionen
Translated title:
Motivational effects of corporate visions
Author:
Hajas, Viktoria
Year:
2013
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Kehr, Hugo M. (Prof. Dr.)
Referee:
Kehr, Hugo M. (Prof. Dr.); Schumann, Jan (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
PSY Psychologie; WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Vision, Unternehmensvision
Translated keywords:
vision, corporate vision
TUM classification:
PSY 220d; PSY 600d; WIR 710d; WIR 540d
Abstract:
Obwohl die Bedeutung von Unternehmensvisionen stetig zunimmt, sind deren Effekte und genaue Wirkweise bis dato wenig aufgeklärt. Die vorliegende Dissertation trägt dazu bei, ein besseres Verständnis für die positive Wirkung von Unternehmensvisionen und über ihre zugrundeliegenden motivationalen Wirkmechanismen zu erhalten. Die Befunde aus zwei Studien im Feld belegen kurz- und langfristige positive Effekte von Unternehmensvisionen und liefern Hinweise über die Zusammenhänge der im Motivationspro...     »
Translated abstract:
Although the importance of corporate visions is constantly increasing, the effects triggered by them and their motivational mechanism have not been extensively explored. The present dissertation contributes to a better understanding of the positive effects of corporate visions and their underlying motivational mechanisms. The findings of two field studies demonstrate short-and long-term positive effects of corporate visions and provide evidence for the specific relationships of the variables inv...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1166608
Date of submission:
15.07.2013
Oral examination:
21.10.2013
File size:
1644759 bytes
Pages:
195
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20131021-1166608-0-5
Last change:
24.02.2015
 BibTeX