User: Guest  Login
Original title:
The Heterogeneity of Founding-Family Firms: Governance, Firm Policy, Economics, and Ownership Dynamics in Lone Founder, Family Founder, and Heir Firms
Translated title:
Die Heterogenität von Familienunternehmen: Der Einfluß der Eigentümeridentität auf Corporate Governance, Unternehmenspolitik, Performance und die Eigentümeranteilsentwicklung
Author:
Kauf, Tobias
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Achleitner, Ann-Kristin (Prof. Dr. Dr.); Kaserer, Christoph (Prof. Dr.)
Referee:
Achleitner, Ann-Kristin (Prof. Dr. Dr.); Kaserer, Christoph (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Founder Firms, Family Firms, publicly-listed Firms, Corporate Governance, Firm Policy, Performance, Ownership Dynamics
Translated keywords:
Gründerunternehmen, Familienunternehmen, börsennotierte Unternehmen, Corporate Governance, Unternehmenspolitik, Performance, Eigentümeranteilsentwicklung
TUM classification:
WIR 531d; WIR 536d
Abstract:
Founders and founding-families are amongst the most influential individual blockholders of publicly-listed firms worldwide. Yet, their inherent heterogeneity resulted in mixed evidence on family firm effects in existing studies. This work presents a conceptual approach based on three particular owner identity types—lone founders, family founders, and heirs. This differentiation is applied in advanced econometrical methods leading to economically important insights on owner identity related parti...     »
Translated abstract: