User: Guest  Login
Original title:
Schwerefeldfunktionale im Gebirge
Original subtitle:
Modellierungsgenauigkeit, Messpunktdichte und Darstellungsfehler am Beispiel des Testnetzes Estergebirge
Translated title:
Gravity Field Functionals in Mountains
Translated subtitle:
Modeling Accuracy, Data Point Density and Representation Error in the Estergebirge Test Area
Author:
Flury, Jakob
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen
Advisor:
Rummel, Reiner (Prof. Dr.)
Referee:
Rummel, Reiner (Prof. Dr.); Ilk, Karl-Heinz (Prof. Dr. Dr. habil.)
Format:
Language:
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen; GEO Geowissenschaften
Keywords:
Schwere; Lotabweichungen; Höhenanomalien; Geoid; GPS-Nivellement; Gebirge; Topographische Reduktion; Dichteanomalien; Kovarianzfunktion; Darstellungsfehler; Geoidfehler
Translated keywords:
gravity; deflections of the vertical; height anomalies; geoid; GPS leveling; mountains; topographic reduction; density anomalies; covariance function; representation error; geoid accuracy
Controlled terms:
Estergebirge ; Schwerefeld; Schwerenetz; Modellierung: Genauigkeit
TUM classification:
GEO 515d; BAU 900d