User: Guest  Login
Original title:
Modellbasierte Generierung einheitlicher Bedienobjekte für verteilte mechatronische Systeme
Translated title:
Schematic Generation of Unified Operating-Objects for Distributed Mechatronic Systems
Author:
Meyer, Heiko G.
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Bender, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Bender, Klaus (Prof. Dr.); Wollschlaeger, Martin (Prof. Dr. habil.)
Format:
Language:
Subject group:
MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation
Keywords:
Fertigungstechnik; Prozessautomatisierung; Asset Management; Feldgerät; Engineering; Feldbus; Wartung; Diagnose; Parameter
Translated keywords:
Industrial Automation; Process Automation; Asset Management; Device; Engineering; Field bus; Maintenance; Diagnosis; Parameters
Controlled terms:
Automatisierungssytem; Feldbus; Funktion; Spezifikation; Benutzungsführung; Standardisierung
TUM classification:
MSR 064d; MSR 566d