User: Guest  Login
Original title:
Silver Gaming – der demografische Wandel als Chance
Original subtitle:
Eine empirische Analyse der Akzeptanz digitaler Spiele im Altersgruppenvergleich
Translated title:
Silver Gaming
Translated subtitle:
Factors leading to the acceptance of digital games by the silver generation
Author:
Dollinger, Vivien
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Reichwald, Ralf (Prof. Dr. Prof. h.c. Dr. h.c.)
Referee:
Reichwald, Ralf (Prof. Dr. Prof. h.c. Dr. h.c.)
Language:
Subject group:
SOZ Soziologie; WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Technologieakzeptanz, TAM, Ältere, Senioren, 50plus, demografischer Wandel, digitale Spiele, Computerspiele, Videospiele, Entertainment, Medien, silver gamer, Strukturgleichungsmodell, qualitativ, quantitativ
Translated keywords:
Technology acceptance, silver gamer, video games, computer games, entertainment, elderly, seniors, structural equation model
Abstract:
Veränderungen in den gesellschaftlichen Strukturen führen dazu, dass Unternehmen die Generation der über 50-Jährigen (die „Silver Generation“) zunehmend als attraktive Zielgruppe wahrnehmen. So auch die digitale Spielebranche, deren Bemühungen, die ältere Zielgruppe zu gewinnen, bis heute eher mäßigen Erfolg zeigten. Entscheidend zur Erschließung des Marktes der „Silver Gamer“ ist die Kenntnis der Faktoren, die zur Akzeptanz digitaler Spiele bei den über 50-Jährigen beitragen. Diese wurden theor...     »
Translated abstract:
In many industrial nations, a changing social structure leads companies to perceive the generation of over 50-year-olds (the “silver generation”) as an interesting target group. Therefore, many business branches, likewise the digital games industry, have started to address the older audience. The efforts of the latter, however, have not met with much success. To reach this target group successfully, it is crucial to know the factors leading to the acceptance of digital games by the silver genera...     »
Date of submission: