Application-driven Development of Flexible Packet-oriented Communication Interfaces
Anwendungsgestützter Entwurf flexibler SoC Schnittstellen für paket-orientierte Kommunikationsprotokolle
Sauer, Christian
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Herkersdorf, Andreas (Prof. Dr.)
Keutzer, Kurt (Prof., Ph.D.)
ELT Elektrotechnik
SoC, Programmable Platform, IO interface, PCI Express, RapidIO, Hypertransport, wireless LAN, Ethernet, packet processing, Y-chart, platform-based design, SystemClick, NOVA, CRACC, SystemC, performance evaluation, code generation
Today's heterogeneous SoCs deploy concurrent processing cores in increasing numbers. But their diverse IO interfaces remain dedicated non-programmable modules. Aimed at fully programmable and homogeneous platforms in network and multimedia domains, this work explores the feasibility of programmable approaches for packet-oriented IO interfaces in 3 steps: 1) Modeling and analysis of IO interfaces with respect to a common structure and elementary functions, 2) Design of a Y-chart-based methodolog...     »
Heutige SoCs sind oft heterogene Plattformen, die zunehmend programmierbare Prozessorelemente enthalten. Jedoch werden ihre diversen IO Funktionen weiterhin in protokoll-spezifischer Hardware realisiert, welche nicht programmierbar ist. Um flexiblere und homogenere Plattformen zu ermöglichen, untersucht diese Arbeit neuartige Verfahren zur Realisierung von programmierbaren IO Schnittstellen in drei Schritten: 1) Analyse von Schnittstellen hinsichtlich gemeinsamer Struktur und Grundfunktionen, 2...     »