User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Brausch-Böger, M. & Förster, M.
Der Zusammenhang von Selbstlernkompetenzen und Berufserfahrung nicht-traditioneller Studierenden in einem neuartigen, berufsbegleitenden Blendend Learning Studiengang.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2023 der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
2023

More ...

Bauer, T. & Förster, M.
Impact of Student Diversity on Learning: Flipped Classroom vs. Traditional Courses.
World Education Research Association (WERA) Focal Meeting 2023
2023

More ...

Bauer, T. & Förster, M.
Impact of Student Diversity on Learning: Flipped Classroom vs. Traditional Courses.
Paris Conference of Education (PCE)
2023

More ...

Bauer, T., Förster, M. & Maur, A.
Auswirkung der Diversität der Studierenden auf das Lernen: Flipped Classroom vs. traditionelle Lehrveranstaltungen.
Chancentagung 2023 „Mehr Chancen für Vielfalt: Digitalisierte Lehre“,
2023

More ...

Bauer, T. & Förster, M.
Weiterbildungsstudiengänge im Blended-Learning Format unter Berücksichtigung der zunehmenden Heterogenität der Studierenden.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2023 der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
2023

More ...

Bauer, T. & Förster, M.
Role of Course Design and Emotions in Dropout Behavior: Flipped Classroom versus Traditional Lecture.
Annual Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Pre-Conference JURE 2023
2023

More ...

Pradel, Franziska;Sattler, Sebastian
Health consequences of a death threat: How terrorist attacks impact drinking
Analyses of Social Issues and Public Policy
2023
24
1
283-302

More ...

Kop, Mauritz;Aboy, Mateo;De Jong, Eline;Gasser, Urs;Minssen, Timo;Cohen, I. Glenn;Brongersma, Mark;Quintel, Teresa;Floridi, Luciano;Laflamme, Raymond
Towards responsible quantum technology, safeguarding, engaging and advancing Quantum R&D
2023

More ...

Michel, S. & Förster, M.
Motivation in Challenge-based Learning – Practical Implications of a Mixed-Methods Study.
Conference of the European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL)
2023

More ...

Helker, K., Michel, S., Bots, M., Mottl, S., & Michelson, A.
Congruence and Friction Between Teachers’ Intentions and Students’ Perceptions of CBL Courses.
SEFI 51st Annual Conference: Engineering Education for Sustainability.
2023