User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Brausch-Böger, M. & Förster, M.
Der Zusammenhang von Selbstlernkompetenzen und Berufserfahrung nicht-traditioneller Studierenden in einem neuartigen, berufsbegleitenden Blendend Learning Studiengang.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2023 der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
2023

More ...

Bauer, T. & Förster, M.
Impact of Student Diversity on Learning: Flipped Classroom vs. Traditional Courses.
World Education Research Association (WERA) Focal Meeting 2023
2023

More ...

Bauer, T. & Förster, M.
Impact of Student Diversity on Learning: Flipped Classroom vs. Traditional Courses.
Paris Conference of Education (PCE)
2023

More ...

Bauer, T., Förster, M. & Maur, A.
Auswirkung der Diversität der Studierenden auf das Lernen: Flipped Classroom vs. traditionelle Lehrveranstaltungen.
Chancentagung 2023 „Mehr Chancen für Vielfalt: Digitalisierte Lehre“,
2023

More ...

Bauer, T. & Förster, M.
Weiterbildungsstudiengänge im Blended-Learning Format unter Berücksichtigung der zunehmenden Heterogenität der Studierenden.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2023 der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
2023

More ...

Bauer, T. & Förster, M.
Role of Course Design and Emotions in Dropout Behavior: Flipped Classroom versus Traditional Lecture.
Annual Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Pre-Conference JURE 2023
2023

More ...

Michel, S. & Förster, M.
Motivation in Challenge-based Learning – Practical Implications of a Mixed-Methods Study.
Conference of the European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL)
2023

More ...

Helker, K., Michel, S., Bots, M., Mottl, S., & Michelson, A.
Congruence and Friction Between Teachers’ Intentions and Students’ Perceptions of CBL Courses.
SEFI 51st Annual Conference: Engineering Education for Sustainability.
2023

More ...

Michel, S. & Förster, M.
Exploring participation motivation in Challenge-based learning using a mixed methods approach.
20th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
2023

More ...

Kraitzek, A. & Förster, M.
Adaption und Validierung eines Messinstruments zur Erfassung von finanziellem Grundwissen von Schüler/innen und Jugendlichen.
Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik (BWP) 2023 der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGfE)
2023