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Original title:
Kontinuierlich eingegossene Schiene
Original subtitle:
Temperaturverteilung, Verbundwirkung, Brücken
Translated title:
Continuously Embedded Rail
Translated subtitle:
temperature distribution, compound effect, bridges
Author:
Lehner, Stefan
Year:
2006
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen
Advisor:
Leykauf, Günther (Prof. Dr. Dr. habil.)
Referee:
Hohnecker, Eberhard (Prof. Dr.)
Format:
Text
Language:
de
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
Keywords:
Schienenbruchgefahr; Schienenverwerfung; Verbundlösung; Unterbrechung der Bettung (Betontrog und Verguss); Verformungen des Brückenüberbaus; zulässige Brückendehnlänge
Translated keywords:
rail breakage; rail warping; loss of bonding; discontinuity in rail support; deformation of bridge structures; maximum expansion length of bridge structures
Controlled terms:
Gleisbau ; Temperaturverteilung; Verbundwirkung
TUM classification:
BAU 765d
Abstract:
Die kontinuierlich eingegossene Schiene ist eine Oberbauvariante der Festen Fahrbahn, bei der die Schiene durch ein elastisches Vergussmaterial in trogförmigen Aussparungen einer Betontragplatte fixiert wird. In theoretischen Betrachtungen und umfangreichen Berechnungen und Versuchen werden das Temperaturverhalten, die Verbundwirkung und das Verformungsverhalten auf Brücken grundlegend untersucht und Aussagen zu folgenden Themen gemacht: Schienenbruchgefahr, Schienenverwerfung, Verbundlösung, Un...     »
Translated abstract:
The continuously embedded rail is one option of ballastless track, where the rail is fixed by an elastic polymer material, which is poured between the rail and a trough within the concrete track. Theoretical approaches and extensive calculations and tests have analysed the temperature behaviour, the function of the bonding and the deformation on bridge joints of this superstructure. The following topics have been examined: rail breakage, rail warping, loss of bonding, discontinuity in rail suppo...     »
Publication :
Universitätsbibliothek der Technischen Universität München
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=601105
Date of submission:
15.02.2006
Oral examination:
02.08.2006
File size:
21501977 bytes
Pages:
156
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss20061106-1646313611
Last change:
05.06.2007
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